آتشگاه باکو

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری ا.م.ذ 08 بهمن ، 1402 5 دقیقه

آتشگاه باکو

باکو پایتخت اذربایجان است که به عنوان بزرگترین شهر قفقاز شناخته می شود و با جاذبه های گردشگری هر سال تعداد زیادی از مسافران را برای تفریح و گردش به سمت خود میکشاند. بافت قدیمی این شهر در کنار بافت مدرن و امروزی که دارد حفظ شده است و از دیدنی های زیادی برخوردار می باشد. یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری باکو، آتشگاه آن می باشد که در طول سال بییشتر مسافران تور باکو از آن بازدید می کنند.

آتشگاه-باکو

آتشگاه یک ساختمان به شکل قلعه است که در منطقه سوراخانی قرار دارد که نزدیک به سی کیلومتر با مرکز شهر مسافت دارد. قدمت این بنا به قرن هفدهم و هجدهم میلادی بر میگردد. حیاط این سازه پنج‌ضلعی توسط اتاقک‌های راهبان زرتشتی محاصره شده است و در مرکز آن محرابی با چهار ستون قرار دارد. این معبد به‌عنوان مکان آتش ابدی هم شناخته می‌شود. قدمت این معبد به زمانی که تجار هندی برای فروش داروها و صنایع چوبی به باکو سفر می‌کردند، بازمی‌گردد.

شهر باکو در مسیر جاده ابریشم واقع شده است  و تعداد زیادی از تجار و فروشندگان شرقی که از این شهر بازدید می کردند به بخشی از زندگی مردم این کشور تبدیل شده است. این آتشگاه برای هر دو آیین زرتشتی و هندو مقدس می باشد و بر سر ریشه‌ی اصلی تفاوت نظرهایی وجود دارد. گرچه در گذشته برای روشن ماندن آتشکده‌های این معبد از گازی که به‌صورت طبیعی از زیر آن بیرون می‌زد استفاده می‌شد؛ اما امروزه صرفا جهت مقاصد گردشگری از شهر باکو به این مکان گاز انتقال داده می‌شود.

 آتشگاه-باکو

باکو آتشگاه، یا "آتشگاه حلالی" (Azerbaijan State Fire Service Museum) در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان واقع شده است.

این موزه به تاریخچه خدمات آتش‌نشانی در منطقه می‌پردازد و ممکن است وسایل آتش‌نشانی، تجهیزات مربوط به این حوزه، و اطلاعاتی درباره مهارت‌ها و تکنیک‌های آتش‌نشانی را به نمایش بگذارد.

تماس فوری