خانه دولت باکو

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری ا.م.ذ 08 بهمن ، 1402 5 دقیقه

خانه دولت باکو

باکو معروف ترین و پایتخت شهر در آذربایجان است که هر سال مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران قرار می گیرد. این شهر با جاذبه های امکانات تفرحی و رفاهی که دارد مورد توجه بسیار علاقه مندان به تور آذربایجان قرار گرفته است. یکی از جاذبه های گردشگری باکو که مورد بازدید تعداد زیادی از توریستهای داخلی و خارجی در سال قرار می گیرد خانه دولت نام دارد.

خانه-دولت-باکو

خانه دولت در واقه یکی از ساختمان های دولتی در جمهوری آذربایجان می باشد که داخل ان وزارت خانه های مختلفی قرار دارد که از مهمترین انها می توان به وزارت کشاورزی و وزارت فرهنگ و گردشگری اشاره کرد. این مجموعه بزرگ از یازده طبقه تشکیل شده است که ساختن بتوسط زندانی های آلمانی در دوران جماهیر شوروی ساخته شده است.  موقعیت مکانی ساختمات دولت به گونه ای است که نمایی رو به دریای خزر دارد. این بنا جزو یکی ازبناهای باقی مانده از دوران جماهیر شوروی می دانند.

 

خانه-دولت-باکو

خانه دولت باکو یکی از بناهای تاریخی و نمادین در شهر باکو، پایتخت آذربایجان، است. این ساختمان در کنار بولوار نظامی واقع شده و به عنوان یکی از نمادهای مهم شهر شناخته می‌شود. تاریخچه‌ی این ساختمان به دهه ۱۹۲۰ میلادی بازمی‌گردد که ساخت آن آغاز شد و تا دهه ۱۹۵۰ به پایان رسید.

خانه دولت باکو به سبک نئوکلاسیک طراحی شده است و جزو ساختمان‌های با زیبایی معماری و میراث فرهنگی این منطقه محسوب می‌شود. فرآیند ساخت و آراستگی این ساختمان از جلوه‌های هنری و هویت فرهنگی باکو به عنوان یک شهر تاریخی یاد می‌شود.

تماس فوری