میدان تکسیم

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری ا.م.ذ 20 شهریور ، 1401 5 دقیقه

میدان تکسیم

استانبول شهری اس که وقتی به ان سفر می کنید تا از میدان تکسیم دیدن نکنید، سفرتان کامل نمیشود، این میدان یکی از توریستی ترین جاهایی است که در استانبول وجود دارد و در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد، مسافران برای رسیدن به میدان تکسیم خیلی راحت می توانند در نقطه از شهر که باشند خیلی راحت به این میدان دسترسی داشته باشند که در منطقه بی اوغلو می باشد که معروف به قلب استانبول مردن می باشد. خیلی از گردشگران ترکیه برای مشتاق رفتن به هتل ها و رستوران هایی هستند که در این اطراف این میدان و خیایان استقلال قرار دارند. هر سال در ممیدان تکسیم جشن های سال نو و جشن های ملی و اجتماعات مهم برگزار می شود.

میدان-تکسیم

در کشور ترکیه میدان تکسیم نشان جمهوریت مدرن است که در گذشته به دست آتاتورک انجام شد و بنای یادبود جمهوری در مرکز میدان وجود دارد که از زمان ساخت آن، میدان تکسیم به محلی برای برگزاری رویدادهای ملی همچون سالگرد استقلال ترکیه و سایر جشن‌ها تبدیل شده است. معماری ها در این منطقه شکل متفاوتی دارد و مسافران تور استانبول همزمان می توانند بناهای تاریخ  و مساجدی را مشاهده کنند که ساخت آنها به قرن 19 میلادی بر می گردد و در کنار آنها نیز ساختمان های مدرن ساخته شده است. تکسیم و خیابان های اطراف آن همیشه مملو از مسافرهای ترکیه و مردمان محلی می باشد که ازدحام و سر و صدایی زیادی دارد. میدان تکسیم بیشتر به دلیل وجود رستوران ها و مراکز خرید و هتل هایی مه در اطراف آن وجود دارند شهرت پیدا کرده است، همچنین خیابان استقلال که اهمیت بیشتری نیز به آن بخشیده است و برای شکمگردی خوش گذراندن مسافران تور استانبول یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

میدان تکسیم از زیر ساخت های حمل و نقل بسیار عالی  و به روزی برخوردار می باشد که امکانات راحتی بیشتر به گردشگران میدهد که به هر کجای استانبول می خواهند راحت دسترسی داشته باشندچند سال پیش این مکان بازسازی و از معضل ترافیک خلاص شد و تمام ایستگاه‌ها به ۱۰۰ متری میدان منتقل شدند. استفاده از تراموا انتخاب بسیاری از گردشگران برای گشت‌وگذار در این منطقه است.

 میدان-تکسیم

تماس فوری